تقویم دیواری

شما هم می دانید که یکی از هدایای تبلیغاتی مرسوم در زمان های نزدیک عید، استفاده از تقویم دیواری به عنوان روش تبلیغاتی می باشد. اما لازم است بدانید که تقویم های دیواری نیز انواع متفاوتی داشته که هر کسب و کاری می تواند از هر کدام از آن ها برای تبلیغات و بازاریابی خود استفاده نماید.

در این مقاله شما درباره انواع تقویم دیواری تبلیغاتی، مزایای استفاده از آن برای تبلیغات کسب و کار ها و همچنین نکات مهم برای طراحی و چاپ انواع تقویم ها خواهید خواند.

شما در پایان این مقاله انواع تقویم های دیواری را شناخته و یا حتی می توانید به راحتی تقویمی مناسب طراحی نمایید. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

 تقویم دیواری چیست و انواع تقویم :

شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که تقویم دیواری نیز همانند دیگر هدایای تبلیغاتی انواع مختلف، و با کاربرد های متفاوتی دارند.

به همین دلیل بهتر است هر کدام از این تقویم دیواری های تبلیغاتی را شناخته و بعد اقدام به سفارش و خرید این نوع هدیه ی تبلیغاتی نمایید.

لازم به ذکر است که بر روی تمامی این تقویم ها می توانید لوگو و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به راحتی به چاپ برسانید. انواع تقویم دیواری های تبلیغاتی عبارت اند از:

استفاده از تقویم دیواری به عنوان روش تبلیغاتی یکی از مرسوم ترین روش ها در بازاریابی کسب و کار ها می باشد، به این گونه که همه ی مردم حداقل یک تقویم دیواری در منزل خود دارند.

این نوع تقویم ها به دو مدل حصیری و مقوایی تولید شده و به طبع کیفیت نوع حصیری آن بسیار بالا تر و البته گران تر از مدل مقوایی آن است.

اما می توانید تقویم های دیواری با توجه به اندازه و همچنین تقویم های دیواری مگنتی نیز دسته بندی کنید.شما می توانید از انواع تقویم ها در ست مدیریتی هم استفاده کنید.

  • تقویم های دیواری با توجه به اندازه و ابعاد:

  • تقویم های دیواری کوچک: تقریباً 25×35 سانتی متر

  • تقویم دیواری متوسط: تقریباً 23×50 سانتی متر

  • تقویم دیواری بزرگ: تقریباً 35×50 سانتی متر

  • تقویم سایز 3A :تقریباً 29×42 سانتی متر

  • تقویم های دیواری مگنتی: این نوع تقویم ها بیشتر جنبه ی تزئینی، برای روی یخچال، کابینت ها و … کاربرد دارند. اما باز هم در عین حال می توانند وظیفه ی تبلیغاتی خود را برای شما انجام دهند.

 

مزایای استفاده از تقویم دیواری

تمامی کسب و کار ها و با هر حیطه کاری به راحتی می توانند از تقویم های دیواری به عنوان هدیه ای تبلیغاتی استفاده نمایند. چرا که تقویم های تبلیغاتی مزایایی دارند که برای تمامی افراد کاربردی بوده و هر فردی، با هر سن و سلیقه ای می تواند از آن استفاده نماید. حال این مزایا عبارت اند از:

  • هر فردی با هر سن و شغلی به تقویم احتیاج دارد: همه ی افراد نیاز دارند که از تاریخ، اعیاد، تعطیلی ها و مناسبت ها اطلاع داشته باشند پس برای این کار به تقویم ها مراجعه می کنند. این استفاده های مکرر از چاپ تقویم رومیزی می تواند برگه برنده ای برای کسب و کار هدیه دهنده باشد.

  • تقویم های دیواری می توانند به دفترچه هایی برای یادآوری تبدیل شوند: بسیاری از افراد از تقویم ها به عنوان صفحه هایی برای یادآوری کار های روزانه استفاده می کنند. به این صورت که آن روزی را که کار مهم داشته باشند را هایلایت کرده و یا خط می کشند.

  • بعضی از تقویم های دیواری مکانی برای یادداشت نیز دارند: تعدادی از تقویم های دیواری بعد از هر ماه و یا در پایان خود تقویم تعدادی برگه های خالی برای یادداشت حوادث دارند. افراد می توانند از این صفحات به عنوان صفحه های برنامه ریزی، پلنر و یا یادداشت ها و اتفاقات روزانه استفاده نمایند.

  • تقویم ها هدایای تبلیغاتی مقرون به صرفه ای هستند: قیمت تمام شده برای تولید تقویم بسیار کم هزینه تر از چاپ روش های دیگر تبلیغاتی می باشد، و این در حالی است تاثیر تبلیغاتی تقویم ها بسیار بیشتر از آن ها بوده و افراد استقبال بیشتری از این گونه هدایای تبلیغاتی می کنند.

 

نکات چاپ تقویم دیواری تبلیغاتی

  • طراحی تقویم دیواری شما باید با توجه و متناسب با نوع کسب و کار سفارش دهنده انجام شود.

  • از رنگ هایی استفاده کنید که هارمونی زیبایی با هم داشته باشند.

  • از فونت هایی خوانا و با اندازه های مناسب استفاده کنید.

  • در زمان طراحی باید مخاطبان هدف و سلایق آن ها را نیز مد نظر داشته باشید.

  • اگر قصد دارید که از عکس و تصاویر استفاده کنید، باید از کیفین و وضوح رنگی آن ها اطمینان حاصل نمایید.

  • در زمان طراحی باید به بودجه ای که در اختیار دارید نیز توجه کنید.

  • از طراحی های سخت و شلوغ کمتر استفاده کنید. چرا که این گونه طرح ها چشم بیننده را خسته می کند.

  • به نوع چیدمان و طراحی روز های سال دقت نمایید.

  • مناسب های روز ها باید به صورت مشخص و بولد شده طراحی شوند.

  • تعداد صفحات تقویمهای دیواری را با سفارش دهنده هماهنگ کرده، و بعد نوع چیدمان روز ها را انجام دهید. تقویم‌ های موجود در بازار معمولا 1 ماه، 2 ماه، 6 ماه و یا حتی 12 ماه را نیز در هر صفحه جای می‌دهند. لازم به ذکر است که تا جایی که اعداد موجود در یک صفحه به اندازه کافی قابل خواندن باشند می‌توانید هریکی از این موارد را انتخاب کنید.

  • توجه داشته باشید که طراحی تقویم و سررسید شما باید نمایان گر منظور و مقصود مشتری شما باشد.

  • روش چاپ بسیار در کیفیت کار تمام شده موثر می باشد، پس در رابطه با روش چاپ تقویم ها حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید.

  • برای گذاشتن فضای خالی و یا صفحاتی برای یادداشت حتماً با سفارش دهنده هماهنگ نمایید.

  • برای طراحی و چاپ تقویم های دیواری باید لوگو با تمامی جزئیات و بهترین کیفیت به چاپ رسانده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *