سررسید, چاپ هدایای تبلیغاتی, هدایای تبلیغاتی

سالنامه چیست؟ | معرفی انواع سررسید و سالنامه

سالنامه چیست؟

سالنامه یا سررسید یکی از ابزار های کاربردی و پر مصرف هدایای تبلیغاتی میباشد.

خیلی از افراد شاید تا به حال از سررسید و سالنامه استفاده نکرده باشند، دلیلش هم عدم آگاهی از مزایای این ابزار کاربردی است. حال در این مقاله از سایت ابن سینا قصد داریم هرآنچه که باید از مزایای سررسید بدانید را برایتان شرح دهیم. این اطمینان را به شما خواهیم داد که بعد از خواندن مطالب، یکی از طرفداران سررسید خواهید شد.

درواقع سررسید نوعی دفترچه یادداشت تلقی می شود که تاریخ دار است. خیلی از فروشگاه ها مانند ابن سینا در زمینه چاپ سررسید و سالنامه فعالیت دارند که اکثر موسسات و ادارات برای تبلیغات برند خود از آن استفاده می کنند. به نظر می رسد از گذشته تا به امروز خیلی از شرکت های معتبر سررسید دلخواه خود را چاپ کرده اند. به طور کلی سررسید و یا سالنامه در گروه هدایای تبلیغاتی قرار دارد که بسیار هم کاربردی می باشد.

چرا باید سالنامه چاپ کنیم؟

همانطور که ذکر کرده ایم، سررسید می تواند جزو جداناپذیر یک شرکت و سازمان تلقی شود. اگر توجه کرده باشید، در ابتدای هرسال، شرکت هایی‌ که می شناسید، یک سررسید و سالنامه به عنوان هدایای تبلیغاتی به شما هدیه می دهند.

با این حال شما هروقت که بخواهید از آن استفاده‌ کنید، یاد آن برند برایتان تداعی می شود. علاوه بر آن به راحتی می توانید تمامی وقایع مهم زندگی خود را در سررسید یادداشت کنید. یادداشت کارهای روزانه به شما کمک می کنند که همیشه آن ها را بخاطر داشته باشید.

چگونگی دسته بندی انواع سررسید

چگونگی-دسته-بندی-انواع-سررسید

شما می توانید سررسید را در شکل و جنس متفاوت چاپ کنید. اما قبل از اینکه بخواهید برای چاپ سررسید اقداماتی انجام دهید، بهتر است به نوع کسب و کار خود توجه کنید. مثلا در طراحی سررسید های ورزشی از رنگ های شادتری نسبت به سررسید های اداری استفاده می گردد.

حال بهتر است بدانید که سررسید و سالنامه را براساس سایز، جنس جلد، طراحی داخلی و… چاپ می شوند. برای درک بیشتر این قسمت، هریک از موارد را به صورت مجزا شرح داده ایم.

چاپ سررسید بر اساس سایز

شما به هر اندازه ای که بخواهید می توانید برای خود یک سررسید مجزا طراحی کنید. بیشتر سررسید ها در ابعاد رایج چاپ می گردند. سررسید مدیران، سررسید رقعی، سررسید رحلی و سررسید جیبی‌ دارای سایزهای متفاوت می باشند که شما مناسب به نیاز خود هریک را که پسند کردید، می توانید سفارش دهید.

سررسید وزیری

می توان گفت سررسید وزیری از رایج ترین ها است. سایز این سررسید ها معمولا ۲۴* ۱۷ می باشد.

سررسید رقعی

سررسید و سالنامه رقعی به اندازه یک کاغذ A4 هست.

سررسید جیبی

سررسید های جیبی طرفدار بسیار زیادی دارد که پرکاربرد ترین آن ها در سایز ۱۰*۱۵ تولید می شوند.

سررسید خشتی

سررسید های خشتی مربعی شکل هستند و در اندازه های گوناگون همچون: ۱۴*۱۴، ۱۷*۱۷، ۲۱*۲۱ و ۱۶*۱۶ قابل سفارش می باشند.

سررسید پالتویی

سررسید پالتویی معمولا ارتفاع ۲۲ دارد و ابعاد آن ۱۲*۱۷ است.

چاپ سررسید بر اساس جنس جلد

قاعدتا سلیقه همه ما باهم یکسان نیست. از همین رو خیلی از افراد تمایل دارند جنس سررسیدشان چرم، سلفون یا مواد پلاستیکی و … باشد. بازهم تاکید می کنیم که همه چیز به سلیقه خودتان بستگی دارد.

سررسید سلفونی

سررسید های سلفونی از گلاسه ساخته که توسط سلفون کاور می شوند. حال این براساس سلیقه شما می تواند براق یا مات باشد.

سررسید چرمی

سررسید های چرمی خود چند مدل متفاوت دارند. کیفیت چرم بر روی سررسید و‌ سالنامه تاثیر زیادی دارد اما ظاهر آن بسیار شیک و شکیل می باشد.

سررسید ترمو

کیفیت و جنس سررسید ترمو بسیار مرغوب بوده که همان چرم مصنوعی است. به یاد داشته باشید این چرم ها هنگام حک کردن، رنگشان تغییر می کند.

سررسید ارگانایزر

سررسید ارگانایزر جزو گران ترین جنس برای سر رسید و سالنامه است. جنس این سررسید ها از چراست بوده که نسبت به مورد قبل کیفیت بیشتری دارد. درواقع از سررسید این جنسی به عنوان هدایای تبلیغاتی لوکس یاد می شود.

سررسید گالینگور

آخرین جنسی که می خواهیم معرفی کنیم، سررسید گالینگور است. این سالنامه ها از رنگ، مواد پلاستیکی و‌ کاغذ ساخته می شوند.

چاپ سررسید بر اساس طراحی داخلی

چاپ-سررسید-بر-اساس-طراحی-داخلی

برای مثال در برخی از سررسید و سالنامه خواهید دید که به شکل سطری و یا ستونی، تاریخ های مربوط بر هر روز را طراحی کرده اند. یا مثلا در برخی دیگر روز پنجشنبه و جمعه با هم یا مجزا چاپ می گردند.

سررسید روز شمار

می توان گفت یکی از بهترین سررسید ها بر اساس تاریخ همین مدل می باشد. زیرا به کاربر فضای بیشتری برای یادداشت می دهد. اما متاسفانه حجم آن ها زیاد است. اگر می خواهید از سالنامه خود به عنوان دفتر یادداشت استفاده کنید، بهتر است سالنامه های جیبی را خریداری کنید.

سر رسید روز شمار پنجشنبه و جمعه

اینگونه سررسید ها هم همانند مورد قبلی هستند با این تفاوت که روز جمعه و پنجشنبه را در یک صفحه قرار داده اند. اگر دانش آموز هستید و یا روزهای آخر هفته قرار نیست کارهای زیادی انجام دهید، این سالنامه برای شما مناسب است.

سررسید دو روز شمار

همانطور که از اسم آن مشخص است، در این سررسید ها دو روز باهم در یک صفحه ثبت شده است. بخاطر داشته باشید که فضای یادداشت در سررسید های دو روز باهم، کمتر از سررسید روز شمار است.

‌سررسید هفته شمار

در سررسید های هفته شمار، برای هفت روز هفته فضایی مشخص شده که شما می توانید تنها بخش جزئی از کارهایتان را در آن یادداشت کنید. اگر می خواهید از یک سررسید کم جا برخوردار شوید. سالنامه هفته شمار مناسب شما است.

سررسید های یک هفته در دو صفحه

در اینگونه سررسید ها، روزهای هفته تقسیم شده است. برای مثال از شنبه تا دو شنبه در یک صفحه و از سه شنبه تا جمعه در صفحه دیگر قرار دارد.

سررسید ماه شمار

معمولا سررسید ماه شمار به عنوان سالنامه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر می خواهید کارهای روزانه خود را یادداشت کنید، این سررسید ها مناسب نیستند.

خلاصه و چکیده مطالب

امروزه از سررسید و سالنامه استفاده های زیادی می شود از همین رو خیلی از فروشگاه ها، سازمان، موسسات و … آن را به عنوان هدایای تبلیغاتی به مشتریان و کارکنان خود هدیه می دهند. شما می توانید هر سبک و اندازه ای که خواستید به فروشگاه ابن سینا سفارش دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن برایتان آماده کند.

توجه داشته باشید که کیفیت سالنامه و سررسید بسیار حائز اهمیت بوده چرا که قرار است یک سال همراه شما باشد. بنابراین کیفیت را قربانی قیمت نکنید. البته که قیمت سررسید و سالنامه در فروشگاه ابن سینا آنقدر مناسب است که قطعا تعجب خواهید کرد. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد از اینکه تا انتها همراه ما بوده اید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *