تقویم تبلیغاتی

با وجود روی کار آمدن تقویم های دیجیتال که داخل تلفن های همراه و سیستم های کامپیوتری وجود دارند، هنوز خیلی ها از تقویم های سنتی استفاده می کنند. به طوری که داخل هر خانه ای می توان تقویم رومیزی یا دیواری پیدا کرد. تقویم های چاپی بر خلاف تقویم ها دیجیتال همیشه جلوی چشم هستند و برای استفاده از آن ها نیازی نیست گوشی را در بیاوریم و آن را چک کنیم و از این جهت کاربری راحت تری نسبت به تقویم های دیجیتال دارند. تقویم تبلیغاتی می تواند انتخابی خوب برای هدیه دادن به مشتریان خود در کنار محصول یا خدماتی که ارائه می دهید باشد.

تقویم تبلیغاتی چیست؟

شاید شده باشد که زمانی از فروشگاهی خریدی کرده باشید و در کنار خریدتان به شما هدیه ای به عنوان اشانتیون داده باشند. این کار چه تاثیری روی شما گذاشته است؟ قطعا شما را از خریدتان راضی تر کرده است و حس خوبی نسبت به آن فروشگاه پیدا کرده اید. حال شما هم می توانید همین کار را در مورد کسب و کارتان تکرار کنید و در کنار سرویسی که به مشتری ارائه می دهید، هدیه ای هم به آن ها بدهید و تقویم تبلیغاتی گزینه خوبی برای شماست.

حال تقویم تبلیغاتی چیست؟

شما می توانید با چاپ کردن نام و لوگوی برند خود بر روی تقویم، آن را به تقویم تبدیل کنید. حال آن را به عنوان هدیه به مشتریان خود می دهید و یاد و خاطره ای خوش از خود در ذهن مخاطبانتان به جا میگذارید. در ادامه بیشتر با تقویم تبلیغاتی و مزیت های آن آشنا می شویم.

مزایای تقویم تبلیغاتی

تقویم تبلیغاتی از جهات مختلفی دارای مزایای است که برای کسب و کار شما مفید است. کمی قبل تر به این اشاره کردیم که شما با هدیه دادن یک تقویم به مشتریان خود، برندتان را نزد مخاطب عزیز تر می کنید و یاد و خاطره خوشی از خودتان در ذهن آن ها به جا می گذارید. و همین سبب می شود که مشتریانتان مجددا پیش شما برگردند و مشتری ثابتتان شوند. افزون بر اینکه با دادن تقویم تبلیغاتی به مشتریانتان، برند خود را به خانه و یا محل کار مشتری می برید! از آنجا که تقویم را معمولا در جایی می گذارند که در معرض دید باشد، مشتری آن را در خانه یا محل کارش می گذارد و سایر افراد اطرافش هم تقویم تبلیغاتی شما و لوگوی برندتان را می بینند و تبلیغات خوبی برای کسب و کارتان انجام می شود.

مزیت دیگری که تقویم تبلیغاتی دارد و آن را از دیگر هدایای تبلیغاتی متمایز می کند این است که تا یک سال تبلیغ شما را نجام می دهد. یعنی شما با یک بار هدیه دادن تقویم تبلیغاتی به مشتری خود، تا یک سال تبلیغ خود را پیش مشتری انجام می دهید و این مزیت خیلی خوبی است که دیگر هدایای تبلیغاتی فاقد آن هستند. همچنین شما می توانید رویداد های مرتبط با کسب و کارتان را در تقویم تبلیغاتی تان ثبت کنید و به اطلاع مشتری برسانید. به این صورت مخاطب را درگیر می کنید و مشتری را در ماه های مختلف سال یاد خودتان می اندازید. و این نکته هم حائز اهمیت است که شما برای تهیه تقویم تبلیغاتی هزینه چندان زیادی نمی کنید و با یک هزینه کم بازخورد زیادی هم در حوزه جذب مشتری و هم در باب تبلیغات برند خود دریافت می کنید. پس تا اینجا متوجه شدید که تقویم تبلیغاتی خیلی برای برند و کسب و کار شما می تواند مفید باشد.

 

چاپ لوگو روی تقویم تبلیغاتی

شما می توانید با مراجعه به هر یک از فروشگاه های تبلیغاتی، نسبت به تهیه تقویم مورد نظر خود اقدام نمایید. انواع و اقسام تقویم ها در بازار وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می توانید تقویم تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و به صورت عمده سفارش دهید تا لوگوی شما را روی آن ها چاپ کنند. و یا حتی اگر طرح خاصی مورد نظر دارید که در بازار موجود نیست، می توانید طرح خود را ارائه دهید تا برایتان چاپ کنند و به این صورت می توانید شخصی سازی بیشتری هم روی تقویم تبلیغاتی خود انجام دهید و آن را به برند خودتان نزدیک تر بکنید.

 

انواع تقویم

تقویم های تبلیغاتی در دو نوع رومیزی و دیواری ارائه می شوند که هر کدام مزایای منحصر به فرد خود را دارند اما معمولا تقویم رومیزی بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود. خوبی ای که تقویم دیواری دارد این است که هنگامی که مخاطب آن را به دیوار میزند، همیشه جلوی چشمش است و مدام لوگوی شما را می بیند که از این حیث بر تقویم تبلیغاتی رومیزی برتری دارد. اما از این بابت که همیشه به یک جا متصل و ثابت است و قابلیت جابجایی ندارد می تواند مشکل ساز شود.

تقویم رومیزی با توجه به این که قابلیت جابجایی دارد و ابعادش کوچک تر از تقویم دیواری است، میتواند روی میز کار یا هر جای دیگری قرار بگیرد که این امر دسترسی به آن را راحت تر کرده است و به همین دلیل عامه پسند تر است. اما با توجه به این که به جای ثابتی متصل نیست ممکن است کاربر بعد از مدتی آن را کنار بگذارد و دیگر چشمش به آن نیفتد و از این بابت، تقویم تبلیغاتی دیواری بر آن برتری دارد. بنابراین هر کدام از تقویم های رومیزی و دیواری خوبی ها و بدی های مخصوص خود را دارند و نمی توان گفت کدام یک بهتر یا بدتر است و فقط به سلیقه و نیاز شما بر می گردد.

تا اینجا با مزیت ها و انواع تقویم های تبلیغاتی آشنا شدید. حال که متوجه خوبی ها و بدی های هر نوع از تقویم های تبلیغاتی شدید، فقط کافیست تقویم تبلیغاتی مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب و اقدام به چاپ لوگو یا نام برند خود بر روی آن نمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید برای انتخاب تقویم تبلیغاتی مورد نیاز خود با متخصصین این کار مشورت کنید و بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود انجام دهید.امیدواریم این مقاله در رابطه با تقویم تبلیغاتی برای شما مفید بوده باشد و در انتخاب تقویم تبلیغاتی مورد نظر خود به شما کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *