بج سینه یا مدالیون و نشان، یک وسیله تبلیغاتی است. که معمولا افراد زیر مجموعه یک شرکت وموسسه با اتصال آن به لباس خود؛ به گونه ای مشخصات موسسه را در معرض نگاه ارباب رجوع قرار می دهد. همچنین در جلسات رسمی، محیط کاری و اداری، سخنرانی ها، همایشها از آن جهت معرفی مجموعه و یا سازمانی که به آن وابستگی دارند استفاده می کنند.
بج سینه یک تبلیغ کم هزینه و پربازده
بسیاری از شرکت ها حاضرند برای تبلیغات خود هزینه های بسیار زیادی بکنند. این درحالی است که خرید؛ بج سینه با وجود قیمت بسیار کم؛ کاربرد ها و بازدهی فوق العاده ای دارد. همین امر سبب شده بسیاری از افراد از این محصول علاوه بر تبلیغات برای زیبایی بصری محیط استفاده کنند.
بج معمولا با الهام از نشان تجاری و لوگوی همان برند به طور خاص سفارش داده شده و در اختیار مدیران و رده های ارشد برند قرار میگیرد و ممکن است بسته به پایه و رده ی سازمانی رنگ و فرم آن اندکی متفاوت باشد.
بج سینه فلزی که سمت چپ سینه نصب می شود برای مردان روی یقه ی کت و برای بانوان روی مقنعه و یقه و گاه قسمت بالای آستین قرار می گیرد.
استفاده از بج سینه در پوشش نیروی انسانی و کارکنان مجموعه احساس تعلق به برند را افزایش می دهد و در جلسات رسمی به پوشش طرفین مذاکره رسمیت و اعتبار بصری می بخشد.
بج ها می توانند به عنوان یک عنصر از لباس مشخصه های هویتی یک شرکت یا سازمان در نظر گرفته شوند و به این ترتیب ارتباط بین کارکنان و مشتریان را تقویت می کنند.
همچنین این وسیله تبلیغاتی می تواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به مشتریان و همکاران اهدا شود تا ارتباط وفاداری آنها به برند را تقویت کند. به طور کلی، بج سینه یک وسیله موثر برای تبلیغات و ارتقا هویت برند است که در بسیاری از صنایع و شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرد.